Proteïnedieet

Onder persoonlijke begeleiding van Lieve Loraine, uw gediplomeerd afslankcoach.

Ruime keuze uit 133 smaken!
1 à 3 kg per week afslanken

repen - tussendoortjes - crèmes - flans - soepen - drankjes - pannenkoeken - omeletten - chips - nootjes - brood - ontbijtgranen

Het proteïnedieet is een opstapje naar een gezond eetpatroon.

Proteïne dieetHet proteïnedieet is een ingewone manier om gewicht te verliezen. Daarbij maken niet de koolhydraten - die normaal voor de energie in ons lichaam zorgen - maar eiwitten het hoofdbestanddeel van het menu uit.

Dit proteïnedieet mag u niet verwarren met het bekende Atkinsdieet. Aanhangers van Atkins mogen à volonté eten, wij proberen dat te beperken. Wij schrijven een dieet voor van vooral proteïneporties. Dat zijn een aantal speciale proteïnemaaltijden per dag, aangevuld met vlees, vis en groenten.

Het proteïnedieet zorgt voor een behoud van spiermassa terwijl de vetreserves worden aangesproken als energieleverancier. Omdat de voeding zeer weinig koolhydraten en vetten bevat, en de eiwitten dienen ter bescherming van de spieren, moet het lichaam een alternatieve energiebron vinden; de vetreserves dus.

Een nadiel is misschien de tijdelijke eenzijdigheid van de voeding in de strenge fase, maar dit dieet volgt men slechts gedurende een bepaalde periode, het is de bedoeling om erna over te schakelen op een gezond en evenwichtig voedingspatroon. Niet iedereen kan een proteïnedieet starten. Aan onder andere nierpatiënten en mensen met diabetes type 1 raden we het af. Weet ook dat u steeds onder begeleiding staat, en dat onze proteïneproducten van hoogwaardig kwaliteit zijn, gemaakt onder controle van een labo.

Het is geen verse voeding zoals fruit en groenten, daarom bevelen wij ook extra vitaminen- en mineralensupplementen aan. Het gebrek aan koolhydraten is niet echt een probleem, aangezien het strikte deel van het dieet maar over een beperkte termijn gaat. Wij zijn immers voorstanders van een gezonde voeding, het proteïnedieet is slechts een opstapje. Het is de bedoeling dat u na de strenge fase gaat afbouwen op het aantal proteïnemaaltijden en weer meer gewone voedingsmiddelen inpast, zoals brood en fruit. Dit is immers geen modedieet, maar een streven naar een gezonde levenswijze. Of men nadien slachtoffer wordt van het klasieke jojo-effect, is afhankelijk van de persoonlijke motivatie.

Als mensen zich niet houden aan de controlegesprekken of weer hervallen in hun oude eet- en leefgewoonten, hebben ze uiteraard geen garantie op een stabiel gewicht.

Contacteer Keiko in Haacht (Vlaams-Brabant) voor je persoonlijk proteïnedieet

Ontdek onze andere behandelingen.